Greu e drumul spre Germania

     In ultima vreme am scris cam mult despre alte chestii si mai putin despre ce mai fac eu. Scriu aceasta postare de la alt calculator decat cel personal, asa ca nu vor fi diacritice.

     Dupa ce am terminat cu alergatura dupa hartii, apostilari, copii legalizate si altele asemenea, dupa ce am dat o groaza de bani pe traduceri in limba germana, am trimis in cele din urma dosarul pentru Approbation la Hanovra. Dupa vreo luna in care nu am primit nicio veste cu privire la mersul lucrurilor, m-am decis sa ii trag un pic de maneca pe domnii birocrati. Ca sa primesc un raspuns ca certificatul meu de limba germana e prea vechi (2005) si ca mai vor si un certificat de domiciliu in Germania, lucruri care nu erau trecute nicaieri pe site.

     Incercarea mea de a-i lamuri cu frumosul nu a dat rezultate, astfel ca ma vad nevoit sa imi aman plecarea in Germania si inceperea activitatii la clinica pana la obtinerea unui document actual care sa ateste nivelul cunostintelor de germana. Adica rabdare si tutun... Imi inchipuiam eu ca drumul spre Germania nu va fi usor (si nici nu a fost usor pana acum), dar sa fiu lovit in moalele capului cu lucruri pe care nu aveam cum sa le aflu mi se pare foarte aiurea. Nici pe departe germanic.

     Planul de bataie in continuare este sa dau un test la Goethe in Bucuresti pe la jumatatea lui ianuarie si dupa aceea mai vedem.

Pe curand!
Si pentru ca e 24 decembrie, sarbatori fericite!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum ajungi medic în Germania - Partea I: limba germană

Cum ajungi medic în Germania - Partea a VII-a: despre Approbation

Cum ajungi medic în Germania - Partea a XI-a: alte informații