Săptămâna nr. 3

      Printre recoltări de sânge, pus branule, făcut transfuzii, consultat pacienți, m-am trezit săptămâna asta că am făcut alergie la mănușile de latex. Sau la pudra din mănuși. Sau la dezinfectantul de mâini. Sau la toate combinat.

       Am început să mă descurc binișor la aceste manopere de bază, dar încă nu suficient de bine. Miercuri am văzut pentru prima oară cum se ia sânge din vena femurală, imediat sub ligamentul inghinal. Asta după ce am încercat și eu de două ori s-o fac și am înțepat pe lângă. Înainte să ajung aici nici nu știam că se practică așa ceva. Se pare că e ultima soluție când venele periferice și-au dat duhul. Și când vezi cum arată de fapt, nu mai pare chiar atât de bombastic pe cât sună (oau! puncție în vena femurală!).

       De săptămâna viitoare sunt pe secția de internări. Îngrijirea independentă a pacienților este deocamdată o pălărie prea mare pentru mine și îmi mai trebuie un pic de experiență. Iar pe internări treaba e mai puțin complicată: anamneză, examen obiectiv, recoltare + branulă și completarea fișei electronice. Și cu această ocazie mai văd și câte un pacient chirurgical, nu numai plurimorbizi pe partea de interne.

       Problema e că din luna martie va trebui să mă întorc pe secția normală de interne și să intru cu adevărat în pâine pentru că unii colegi vor fi în concediu, iar alții vor fi la cursuri de perfecționare. Nici nu vreau să mă gândesc la ce va fi atunci.

Tschüss!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum ajungi medic în Germania - Partea I: limba germană

Cum ajungi medic în Germania - Partea a VII-a: despre Approbation

Cum ajungi medic în Germania - Partea a XI-a: alte informații