Bilanț la 6 luni

       Am făcut ce-am făcut, mi-am văzut de treabă în primul rând și am ajuns la 6 luni de emigrare, dar, mai ales, am ieșit din perioada de probă.

       Începutul a fost foarte greu, multe lucruri a trebuit să le învăț din zbor și să le fac singur, dar încetul cu încetul totul a devenit din ce în ce mai ușor. Au fost zile bune și zile grele, zile în care i-am dat pe colegi pe spate, dar și zile în care am fost muștruluit.

       Pe departamentul de interne am fost și sunt în continuare singurul străin, dar asta nu a fost deocamdată o problemă. Colegii nemți au fost în mare parte de treabă, cei foarte puțini care s-au manifestat ostil au primit un răspuns suficient prin rămânerea mea în echipă și aprecierea superiorilor.

       Oberii pe care îi am sunt toți foarte competenți, am mult de învățat de la ei. Patologia în spital este una foarte variată, fără a avea dezavantajele unui spital de oraș mare în care vin frecvent drogați și alcoolici. Programul de gărzi este foarte relaxat, fac 2-3 gărzi de 8 ore fiecare pe lună. Nu câștig prin asta mult în plus față de salariul obligatoriu, dar cred că timpul liber este mai important decât banii în plus, cel puțin în această etapă din viața mea. Per total, spitalul la care lucrez este unul ideal pentru începutul de carieră.

       Pot spune că experiența de până acum a fost una pozitivă și nu regret în niciun moment plecarea din țară. Distanța față de casă în ore petrecute pe drum a rămas aceeași, chiar dacă distanța fizică a crescut de 4 ori.

Următorul pas este cursul de ecografie, probabil în decembrie. Pe cheltuiala spitalului, bineînțeles.

Pe curând!

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Cum ajungi medic în Germania - Partea I: limba germană

Cum ajungi medic în Germania - Partea a VII-a: despre Approbation

Cum ajungi medic în Germania - Partea a XI-a: alte informații