Bip

       Laitmotivul ultimului weekend în gardă a fost bip - bip - bip - bip. Să explic de ce.

       Câteva zile înainte de a îmi începe rondul de noapte din weekend a apărut prin urgență un nene care picase din picioare și rămăsese preț de câteva secunde refractar la orice stimul extern. Nu-l mai trezeai nici cu Dragostea din tei. După câteva palme zdravene și un EKG făcut de urgentiștii chemați la fața locului, nenea se trezi fără prea multe complicații în secția de urgență, cablat la un monitor, fiind ținut în viață de amețitoarea frecvență cardiacă de 25/minut pe fond de bloc atrioventricular grad III. Indicație clară de implantare de stimulator cardiac.

       Până vineri seara când am intrat eu în gardă s-a reușit cumva amânarea implantării stimulatorului cardiac pe săptămâna următoare. Fericirea însă abea acum începe: monitoarele de telemetrie aveau pragul minim programabil de alarmă la 30/minut. Cum respectivul nene trăia de trei ori mai lent decât e normal la o frecvență de 25/minut, monitorul de telemetrie piuia... încontinuu (poate trebuia chemată nevasta să-l streseze un pic). Și a piuit tot weekendul de am făcut cu toții tinitus.

       Discuțiile standard din camera de gardă (Mi-e foame, ce comandăm de mâncare? Când mai trântim o petrecere? și mai pe la sfârșit: S-a întors alcoolistul de seara trecută! Iar sună tanti aia care are pitici pe creier!) au fost în permanență întrerupte sau acoperite de țârâitul alarmei respective. Tasta de anulare avea efect... 2 minute, după care concertul o lua de la capăt.

Data viitoare cred că decuplez sonorul sau îmi pun căști sau le fac pe amândouă.
Pe... biiiip... curând!

Comentarii

  1. Bună! :) Ți-am descoperit astăzi blogul și țineam să-ți spun că te citesc cu mare plăcere. Ai un stil agreabil de a povesti :)
    Mult noroc în continuare de la o compatrioată, și ea imigrantă în țara lui Goethe :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu știu daca ai aflat pana acum dar la unele monitoare le poți dezactiva alarma! Pe asta o știu de la o asistenta mai veche!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Cum ajungi medic în Germania - Partea I: limba germană

Cum ajungi medic în Germania - Partea a VII-a: despre Approbation

Cum ajungi medic în Germania - Partea a XI-a: alte informații